نتیجه و ویدیو خلاصه بازی دانمارک و اسلوونی در یورو 2024 | اولین تساوی یورو رقم خورد قهرمانی اکبری در مسابقات موتورسواری مسکو نتیجه و ویدئو خلاصه بازی هلند و لهستان در یورو| برد سخت هلندی‌ها آلمان از برگزاری یورو ۲۰۲۴ چقدر درآمد کسب خواهد کرد؟ مبینا فلاح در تیراندازی با کمان سهمیه المپیک گرفت بازگشت ستاره مشهدی فوتسال ایران به لیگ برتر | حسین طیبی به گهرزمین پیوست پخش زنده بازی انگلیس و صربستان در یورو ۲۰۲۴ (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی اسلوونی و دانمارک در یورو ۲۰۲۴ (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی هلند و لهستان در یورو ۲۰۲۴ (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین دومین طلای کاروان ایران در بریکس را هم ووشو گرفت | زهرا کیانی طلایی شد در اختتامیه جشنواره فرهنگی‌ورزشی رضوی «جاده ولایت» عنوان شد: جشنواره «جاده ولایت» بین‌المللی می‌شود + فیلم زاهدی و پرسپولیس بی‌حساب شدند نقل و انتقالات پرسپولیس در گرو حکم درویش زمان برگزاری فینال جام حذفی مشخص شد کروس و موسیالا رکوردداران جدید یورو ۲۰۲۴ ترکیب احتمالی تیم ملی انگلیس برابر صربستان در یورو ۲۰۲۴ | تمام ستاره‌ها به‌خط می‌شوند حمله به مدافع تیم ملی آلمان به خاطر ذکر «الله اکبر» تاریخ و ساعت بازی انگلیس و صربستان در یورو ۲۰۲۴ | انتظار برای نمایش دو جین ستاره انگلیسی علیپور مشکلی برای پرسپولیسی شدن ندارد
سرخط خبرها

بسکتبال علیه بسکتبال| بی نظمی دشمن تیم‌های مشهدی لیگ

  • کد خبر: ۱۰۴۰۶۴
  • ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
بسکتبال علیه بسکتبال| بی نظمی دشمن تیم‌های مشهدی لیگ
بی‌نظمی‌ها و برنامه‌ریزی بد فدراسیون‌نشینان بلای جان تیم‌های مشهدی در لیگ‌برتر و لیگ‌یک شده است.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ تراژدی بی‌نظمی‌ها و برنامه‌ریزی بد فدراسیون‌نشینان درحالی این روز‌ها بلای جان تیم‌های مشهدی در لیگ‌برتر و لیگ دسته‌یک بسکتبال شده است که در این بین، خبر‌هایی مبنی بر برخی قانون‌گذاری‌های عجیب‌وغریب از سوی ساکنان ساختمان تصمیم‌گیرنده بسکتبال کشور در تهران به گوش می‌رسد. خبر‌هایی که حاکی از بدعتی تاریخی در رشته بسکتبال است.

تیم‌های آویژه صنعت پارسا و پاسارگاد مشــــــــهد جدیدترین قـــربانیــــان تصمیم‌گیری‌های فدراسیون هستند و بعد از آنکه آویــــــژه در لیگ‌برتر با برنامه‌ریزی غیرعادلانه فدراسیون مقابل کاله نتوانست ره به جایی ببرد و در پلی‌آف اول از گردونه رقابت‌ها کنار رفت، این‌بار نوبت پاسارگاد، دیگر نماینده مشهد است که در لیگ دسته‌یک با اتفاقاتی عجیب روبه‌رو شود. البته پاسارگاد هنوز در فضای لیگ‌یک نفس می‌کشد و در صورت پیروزی در بازی امشب می‌تواند به حیاتش در این مسابقات ادامه دهد، اما واقعیت آن است که این صعود هم چیزی از شگفت‌انگیزی تصمیمات و برنامه‌ریزی فدراسیون کم نمی‌کند.

پیکره نیمه‌جان پاسارگاد برابر طوفان توفارقان!

تیم بسکتبال پاسارگاد مشهد لیگ دسته‌یک امسال را با سختی فراوان پیش برد و مرحله‌به‌مرحله بهتر شد. تیمی که برای رسیدن به پلی‌آف سختی زیادی کشید و آخرین این سختی‌ها و ناملایمات صعود از دل آتش یک اعتراض و حاشیه به اتفاقات دیدار سپیدرود رشت بود.

صعودی که اگرچه به حکم قانون شیرین بود، اما نوع اعلام و برنامه‌ریزی فدراسیون آن را به کام مشهدی‌ها تلخ کرد. به‌اذعان رضایی، سرمربی تیم بسکتبال پاسارگاد مشهد، این باشگاه ۱۱ فروردین حکم پیروزی در پرونده شکایت و اعتراض به اتفاقات دیدار‌های سپیدرود را دریافت کرد، اما نکته شگفت‌انگیز آن بود که فدراسیون بعد از معطلی یکی‌دو ماهه در اعلام این حکم بلافاصله به مسئولان تیم مشهدی می‌گوید که باید ۱۶ فروردین در پلی‌آف به میدان بروند، آن‌هم در تهران!

رضایی دراین‌باره تصریح می‌کند: «فدراسیون در شرایطی بعد از اعلام حکم به ما زمان بازی با توفارقان را گفت که ۱۲ و ۱۳ فروردین تعطیل بود و بعد از آن هم به‌دلیل بازشدن بسیاری از ادارات و مدارس خطوط هوایی و زمینی مشهد و تهران شلوغ بود.» وی افزود: «ما برای سفر به تهران مشکل داشتیم و چند بازیکنمان را با خودرو و چند نفر دیگر را با هواپیما و اتوبوس به تهران بردیم.» ماجرا جایی برای نماینده مشهد بغرنج‌تر می‌شود که تیم نصفه‌نیمه پاسارگاد از حضور چهار بازیکن اصلی‌اش به‌دلیل مرخصی‌ندادن محل کارشان، در دیدار اول مقابل توفارقان محروم بود.

بدعت بد بلای جان بسکتبال

نکته ویژه بازی‌های پلی‌آف لیگ دسته‌یک بسکتبال، قانونی است که فدراسیون امسال گذاشته است و در بازی توفارقان و پاسارگاد مشهد این قانون خودش را نشان داد. جایی که تیم مشهدی مقابل توفارقان در چهار کوارتر ۵۴ بر ۵۴ به تساوی رسید و در عین ناباوری سوت پایان بازی به صدا در آمد تا بسکتبال برنده نداشته باشد. گویی فدراسیون برای این مرحله از مسابقات توافق برگزاری دو بازی را با باشگاه‌ها انجام داده بود و هر تیمی در مجموع دو بازی از حیث تفاضلی و برد و باخت برنده باشد، به مرحله بعد می‌رود. یعنی حالا فقط بازی دوم دو تیم تعیین‌کننده است و بازی اول انگارنه‌انگار که انجام شده است.

علیرضا زهی، پیشکسوت بسکتبال خراسان، درباره این بدعت عجیب می‌گوید: «من تابه‌حال نشنیدم که بسکتبال برنده نداشته باشد و به‌نظر من این اصلا جالب نیست.» وی می‌افزاید: «همه مسابقات بسکتبال اروپا و جهان را دنبال می‌کنم و در ان‌بی‌ای هم چنین چیزی ندیدم.» این درحالی است که مجید جلیلی، سرپرست تیم لیگ‌برتری آویژه صنعت پارسا که خودش از خاک‌خورده‌های بسکتبال است، تعیین این قانون به‌وسیله فدراسیون را در این مرحله تصدیق می‌کند، اما یادآور می‌‎شود: «به‌نظرم جالب نیست که بازی‌ها به این شکل برگزار شود و معتقدم بسکتبال باید برنده داشته باشد.»

زخم تازه آویژه

بی‌مهری دیگر فدراسیون با تیم‌های مشهدی در جریان لیگ‌های بسکتبال این فصل، اتفاقات مربوط به حذف آویژه صنعت از لیگ‌برتر بود. جایی که نماینده سرحال، بابرنامه و خوش‌نقش مشهد که یکی پس از دیگری حریفان را از لبه تیغ می‌گذراند، یک‌باره با برنامه‌ریزی عجیب فدراسیون مجبور شد در دو هفته هفت مسابقه انجام دهد و همین مسئله رمق این تیم را گرفت.

آویژه که در این فصل لیگ‌برتر بسکتبال به‌اذعان بسیاری از کارشناسان بی‌رحم و دل‌پذیر بازی می‌کرد و توانسته بود مهرام بزرگ را دو بار از پیش‌رو بردارد، در پلی‌آف به کاله خورد و در کمبود بازیکن و شرایطی که بازیکنانش به‌دلیل فشار بازی‌ها یکی پس از دیگری مصدوم می‌شدند، تن به شکست داد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت. زخم فدراسیون بر آویژه هنوز تازه است و هواداران بسکتبال خراسان که به‌روشنی امسال تیمشان را در مراحل نهایی لیگ‌برتر بسکتبال می‌دیدند، از این فرصت بی‌نصیب شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->